חושבים על הקמה של חנות וירטואלית לעסק שלכם? ולא יודעים ממה להתחיל?
פיתוח והקמה של חנות וירטואלית מצליחה היא תהליך שדורש ידע בנושאים רבים, החל במודול עסקי, אפיון החנות וכמובן העיצוב והבנייה שלה. אבל כאן הדברים לא מסתיימים אלא רק מתחילים! כאן אתם צריכים לדעת כיצד לשווק אותה ולקדם את החנות באינטרנט.
מהי חנות וירטואלית באינטרנט?
חנות וירטואלית הינו אתר מכירות באינטרנט המציג מוצרים ומאפשר רכישה שלהם על ידי הלקוחות.
חנות וירטואלית היא חנות מקוונת הפועלת באינטרנט ויש לה מאפיינים של חנות מהעולם האמיתי: קטגוריות של מוצרים ומוצרים שניתן לבחור מבניהם, אפשרות להוסיף לסל קניות או לעגלת קניות לקבל הנחות על ידי קופונים, להציג מבצעים, לבחור בצורת המשלוח ועוד.
זהו אתר תדמיתי שבנוסף לכך ניתן לקנות דרכו מוצרים ממשיים או וירטואליים (כמו קבצים, או כרטיסים לדוגמא).
חנות מקוונת באינטרנט צריכה להיות ידידותי למשתמש, ולשדר אמינות בין השאר.
אם תצליחו לחזק את האמון של הגולש באתר שלכם, תוכלו להעלות את אחוז הרוכשים של המוצרים שלכם באתר. החנות צריכה להיות מאובטחת עם אפשרויות סליקה שונות ולהעביר חווית משתמש נוחה ומתאימה למוצרים ולעסק.
בניית אתר מכירות עם חווית המשתמש
- איפיון האתר – איפיון אתר הינו התוכנית האדריכלית של אתר האינטרנט שלכם. אפיון אתר הוא מסמך המפרט מה צריך להיות באתר. צריך להכיל את סוגי תוכן דפים ומוצרים. אפיון האתר שלנו לפני תחילת הבנייה, יבהיר לכם מה היינו רוצים שהאתר יכיל, ואילו מטרות הוא ישרת. תהליך זה יאפשר לכם לקבל תמונה ברורה הרבה יותר איך האתר אמור להראות לפני שלב העיצוב.
- עיצוב האתר – יבוצע על ידי מעצב גרפי המתמחה בבניית אתרים ובעיקר מתמחה במקרה שלנו בעיצוב אתרי חנות קוונים באינטרנט ובהתאמת למובייל
- חלוקה ברורה לקטגוריות מוצרים
- תצוגת המוצרים– כל מוצר יהיה בעמוד משל עצמו ויכיל את שם המוצר, תמונה, תיאור קצר וארוך אם קיים, מחיר ואפשרויות נוספות לגבי המוצר כמו צבע, אורך, משקל וכדומה. ניתן להציג מספר תמונות ולהוסיף וידאו.
- מוצרים מומלצים – באם מעוניינים להציג ללקוחות מוצרים נוספים שיכולים לעניין אותו, ניתן להציג בפניו, מוצרים נלווים או משלימים לדוגמא, הכל בהתאם לאפיון החנות.
- בחירת שיטת המשלוח –שיטות לדוגמא: איסוף עצמי, דואר שליחים עד הבית או איסוף דרך חברה חיצונית כאשר המחיר משתנה בהתאם.
- תודה שרכשת באתר – בסיום הרכישה יוצגו שפני הרוכש גם במייל וגם בעמוד באתר סיכום של כל מהרכישה שלו – עלות של כל המוצרים כולל המשלוח.
מודולים חשובים שצריכים להיות באתר מכירות
- ניהול מוצרים – יכולת ניהול קלה של מוצרים בקטגוריות ותתי קטגוריות. כבסיס, לכל מוצר חייב שתהיה כותרת, תמונה, שם היצרן ותאור המוצר. מערכת ניהול טובה באתר מכירות מאפשרת החזקה של מידע נוסף על כל מוצר, כגון עלות הרכישה של המוצר מהספק, מאפיינים טכניים (גודל, משקל, צבע), מק"ט, כמות במלאי ועוד. מידע זה משמש את בעל החנות לניהול המוצרים וזמין בחלקו ממערכת הניהול בלבד (כלומר אינו חשוף לכלל גולשי האתר).
- עגלת קניות או סל קניות – עגלה וירטואלית באתר, המציגה את כל המוצרים שהתווספו לעגלת הקניות כולל סכום הקניה
- ניהול קופונים – הכנסה של קוד קופון בעמוד עגלת הקניות וקבלת הנחה במחיר הסופי.
- חיפוש מתקדם – חיפוש שמות המוצרים, קטגוריות תגיות או קבצים
- סליקה – זהו התשלום הסופי מול חברות האשראי או מול PAYPAL
- ניהול כרטיסי לקוח דרך מערכת הניהול מאפשרת ניהול כרטיסי לקוחות עם כל הפרטים שלהםלא כולל כרטיסי אשראי!
- ניהול מלאים – האם המוצרים נמצאים במלאי או נגמרו
- ניהול סוגי משלוח אפשרויות שונות של סוגי המשלוח. לדוגמא: איסוף עצמי – ללא תוספת עלות, דואר רשום – 10 ₪, או שליח לבית– 30 ₪.
- הנחות – על ידי קופונים או על ידי מבצעים
- דוח תקופתי הדוח ישקף את כמות הרכישות באתר ואת ההכנסות מהרכישות הללו. ניתן יהיה לראות כמה נמכר מכל מוצר במהלך תקופה נתון
בניית חנות וירטואלית באינטרנט דורשת ידע רב בנושאים רבים, ולכן יש צורך להתחיל תמיד באיפיון מסודר.